mandag 19. desember 2011

Kampanjer i sosiale medier

Dette er min besvarelse på kampanje i faget Sosiale medier ved HiST.

Jeg har tatt utgangspunkt i egen etat og børstet støv av en kampanje mot bilinnbrudd som ble kjørt for 5-6 år siden. Kamanjen het "Tøm bilen før tyven gjør det". Essensielt i den kampanjen var et trafikkskilt, påbudsskilt (se bildet) som skulle få bilistene til å fjerne verdisaker fra bilen når de parkerte. Utformingen av skiltet skulle på en humoristisk og i øynefallende måte fortelle at politiet "påla deg" å tømme bilen. Skiltet ble utplassert i Trondheim på utsatte steder. Som en kuriositet kan jeg fortelle at en politikvinne fra England tok kontakt og ba om lov til å benytte samme symboler i en kampanje på eget tjenestested :-)

Dessverre satte ikke Vegvesenet pris på mitt egenkomponerte skilt og forlangte det fjernet :-(

Sommeren 2011 var det eksplosiv økning i bilinnbrudd, og tanken på en ny kampanje ble født. Et nytt "ufarlig" skilt er designet og vil bli utplassert. Mitt kampanjeforslag kommer da som en gratis bonus i det arbeidet som allerede er i gang. Sosiale medier har ikke vært tema så langt i kampanjen, så jeg håper at mitt bidrag her kan gjøre noe med dette!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar