Verktøyet analyserer din aktivitet på Twitter og tilhørende nettverket. Ut fra din aktivitet og ditt nettverk plasserer det deg i en kategori som baserer seg på en definisjon basert på 5 kategorier brukere (Everyday User, Reporter, Social Butterfly, Trendsetter eller Thought Leader). Du kan lese mer om dette på nettstedet: http://smallbiztrends.com/2010/07/the-5-types-of-influencers-on-the-web.html.
I tillegg til denne generelle definisjonen finnes det detaljerte måleparametere, ca 30. Disse blir presentert som en tallverdi med en graf og piler som viser trenden. Det kan være vanskelig å skjønne hva alle disse verdiene betyr, men en enkel forklaring er lett tilgjengelig for samtlige. Hvis du syns denne oversikten virker rotete, eller du ønsker å skjule noen av parameterne, så er det fullt mulig å tilpasse visningen etter eget behov. Noe av det mer matnyttige jeg fant blant disse parameterne var antall ganger noen hadde retweetet deg, du retweetet andre og hvor mange du potensielt kunne nå.
I tillegg til at du kan analysere din egen konto, kan du søke opp andre twitterkontoer og kjøre en analyse på disse. Her er mulighetene mye mere begrenset, men de nevnte måleparameterne blir også presenter for disse. Du kan med andre ord lett sammenlikne andres aktivitet med din egen.
Min konklusjon er at du skal være en svært avanser bruker før du har glede av dette verktøyet utover det å tilfredsstille nysgjerrighet på andres aktivitet. For en konto med mange brukere vil jeg likevel tro at dette kan være et godt verktøy for å holde øye med aktiviteten. Terningkast 3.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar